Wpisane przez: Wojtek
Kategoria:
- 2021
2021-07-20 21:53:31
Na krótko przed zakończeniem roku szkolnego, 19 czerwca br. wybraliśmy się na rowerach do Ossowa, które jest znane z Bitwy Warszawskiej, w czasie wojny polsko-bolszewickiej w 1920r. W bitwie tej zginał ks. Ignacy Skorupka. Minęło już 100 lat od tej słynnej bitwy nazywanej „Cudem nad Wisłą”. I właśnie, w to historyczne miejsce udaliśmy się w sobotę rano, wyruszając spod naszej parafii w Sulejówku z kilkunonastoosobową grupą dzieci- bielanek i ministrantów, ks. Zbyszek, s. Maria i trzech rodziców. Piękną drogą przez las (poprzez tereny poligonu wojskowego) dotarliśmy do Ossowa, gdzie znajduje się Cmentarz Poległych w Bitwie Warszawskiej i przylegająca do cmentarza Kaplica Matki Bożej Zwycięskiej. Mogliśmy wejść do środka i pobyć w progach tej świątyni, pomodlić się w niej i na cmentarzu żołnierzy z 1920r. Przeszliśmy także drogą krzyżową do Polany Dębów Pamięci ku czci wszystkich ofiar katastrofy smoleńskiej, do Panteonu wybitnych Polaków, którzy zginęli 10 kwietnia 2010r. Warto tu przyjechać, przyjść, pobyć, odczuć jak cenne to miejsce, położone u skraju lasu i wśród 96 dębów, które posadzono tu w sierpniu 2010r. Trochę dalej znajduje się polana z miejscem na pieczenie kiełbasek i tu zatrzymaliśmy się na dłuższą chwilę. Do naszej grupy dojechali samochodami: schola Nutki Jezusa z p. Pawłem i p. Iwoną, oraz dwaj ministranci- bracia Kacper z Kajtkiem wraz z ich mamą. Razem spędziliśmy popołudnie na pieczeniu kiełbasek ;), zabawie na polanie i lodach dla ochłody. Na koniec u stóp Kaplicy Matki Bożej Zwycięskiej zaśpiewaliśmy Litanię do Serca Pana Jezusa i powróciliśmy do Sulejówka, z nadzieją na kolejną wycieczkę rowerową.

Tak nam spodobał się wyjazd do Ossowa, że postanowiliśmy go powtórzyć. I stało się. 17 lipca, w pomniejszonym składzie (czas wakacji) wybraliśmy się do innej miejscowości, do Józefowa. W sobotnie popołudnie zebraliśmy się przy parafii w grupie 11 osobowej i rozpoczęliśmy naszą rowerową przygodę. Drogę mieliśmy urozmaiconą- ulice miast, leśne drogi, ścieżki rowerowe… wędrowaliśmy w upalny dzień. Opatrzność Boża nad nami czuwała, chroniąc nas od burzy i opadów deszczu. W Józefowie byliśmy na lodach w historycznej- 60 letniej lodziarni „u babci Heli”, i na plaży nad rzeką Świder, gdzie dzieci miały ogromną radość zabawy w wodzie. Na koniec naszego pobytu w Józefowie odwiedziliśmy piękny, zabytkowy kościół Matki Bożej Częstochowskiej, gdzie mogliśmy chwilę pomodlić się, zawierzając Maryi nasze rodziny. W drodze powrotnej pojechaliśmy inną trasą przez Międzylesie- w sumie tego dnia przejechaliśmy ponad 40 km. Wracaliśmy szczęśliwi, cali i zdrowi. To był piękny dzień. Czekamy na kolejną wyprawę rowerową. Mamy nadzieję we wrześniu, po wakacjach… zapraszamy smiley

s. Maria Treffoń

Ossów i Józefów
Wspomniania wyjazdu w kilku zdjęciach.